3 principii esențiale pentru un blog de succes

De mai bine de 5 ani cochetez cu ideea de a investi mai mult timp în blog. În ultima lună am cochetat mai cu sârg decât de obicei și am început să mă documentez mai serios.

În spiritul acestui efort emoțional și cognitiv mi-am făcut curaj să particip sâmbătă 21 iulie la Digital Parents Talks ediția 15 (DPT#15). Digital Parents Talks este un proiect marca Parenting PR care este organizat lunar și care vine în sprijinul celor ce scriu pe subiecte legate de parenting. Fiecare ediție aduce în discuție subiecte de interes și de folos pentru noi, în special legate de mediul online.

37043825_10155602723622043_1862969243193049088_n.jpgSursa foto: Digital Parents Talks – Grupul de Facebook

 

Întâlnirea de sâmbătă a fost împărțită în 2 paneluri:

1. Blog Talk cu: Ioana Chicet-Macoveiciuc (Printesa Urbana), Ana Maria Vasilache (www.anasimaria.blog) si Cristina Ologeanu (Blogul Mamei)

2. Social Talk au vorbit Mia Munteanu (agentia de publicitate The Marks) si Raisa Beicu (www.raisabeicu.ro).

Despre partea 1, Blog Talks:

37644826_1610797635713847_3285335658553409536_o

Foarte sumar, ce am reținut eu ca fiind esențial din ce au povestit foarte simpaticile mămici de la Blog Talk sunt următoarele 3 principii de urmat:

  1. Documentarea este esențială: ca s-o spunem pe șleau, practic e cam așa: cu cât știi mai bine despre ce vorbești, cu atât vei avea lucruri mai utile, mai de încredere și mai captivante de spus cititorilor.
  2. Alegerea vocii potrivite face diferența: chiar dacă avem ce să spunem interesant și util, trebuie să ne fie foarte clar cui vorbim, din care postură vorbim și cu ce ton e mai folositor să exprimăm ce avem de spus.
  3. Titlu cât mai bun și structura cât mai coerentă: sunt sarea și piperul fiecărui text.

Despre partea 2, Social Talks:

37736474_1610798152380462_6563741043777339392_o

Aici, cele două invitate, care au ținut să ne precizeze că ele nu sunt mămici, m-au impresionat deosebit de plăcut prin accentul pe care l-au pus pe autenticitate și pe componenta offline a comunicării.

Deci, facem cei 3 pași către un blog de succes, dar să nu uităm care este “the bigger picture”. De ce facem blogging, cine suntem noi în mod autentic și de ce ne este de folos blogul în dezvoltarea noastră profesională și personală? Și, în oglindă, cine sunt cititorii în viața reală și cu ce le este de folos lor, în viața lor adevărată, comunicarea cu noi prin intermediul blogului?

Mi-am notat ca utilă și ideea de comunitate offline, cu rezerva că pentru crearea și menținerea ei e nevoie de ceva implicare și timp.

37795945_1610797982380479_2682598210433712128_o

Dacă v-am trezit interesul, puteți să citiți despre experiențele celorlalți participanți la eveniment în articolele scrise de Ina IliescuCristina OlogeanuAna Nicolescu și Alex Baran Petrescu, Iuliana Roca, Carmen Radu, Olimpia Nicolae, Olivia Mădălina, Simona Rențea, Corina PredaBianca Stoicescu, Bianca Timsa StoicescuAlina Gheorghiescu, Ivona OanceaIrina Maria Mitrofan și Denisa Mănica.

Sponsorii evenimentului au fost LidlLupilu și OK Center. Fotografiile de mai sus sunt opera lui Mihai Răitaru. Mulțumim și felicitări tuturor!

37633143_1610801085713502_5564343862425550848_o

Dacă aveți lucruri de adăugat din experiența personală sau doriți să povestiți cum v-au fost vouă de folos astfel de experiențe și evenimente, comentariile sunt binevenite!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s